Jumaat, 28 Disember 2012

JoM JeLaJaH DuNiA tOkOh IsLaM

alhamdulillah hari ini saya dan sahabat saya telah pergi melawat petrosains di suria KLCC.. tapi kami tak masuk pameran petrosains.... kami masuk pameran Sultans Of Science. MasyaAllah.. best gilerr.. pameran tue entah la sampai bila tapi ia sangat menarik.. untuk pengetahuan anda pameran itu bermula di negara Delhi. kemudian ia pusing seluruh asia dan kini di Malaysia iaitu negara terakhir di kawasan asia. mengikut cerita yang jaga pameran tue, lepas ni pameran ini akan diadakan di bahagian europe plak.. so rugi sangat kalau tak masuk tengok jelajah sendiri dengan mata anda semua. hahah 

secara kasarnya, pameran ini adalah mengenai tokoh-tokoh Islam.. seperti ibnu battuta, ibnu sina, banu musa, ibnu haytham, ibnu jazari dan ramai lagi.. ada barang2 rekaan (replika r) tokoh-tokoh tersebut.. anda dapat lihat kecanggihan penciptaan barang-barang zaman dulu... bagaimana terciptanya angka (NOMBOR).. alat-alat pembedahan, dan sebagainya... so rungi sangat kalau tak pergi..

so saya sarankan kepada sesiapa yang ada masa lapang, pergilah jenguk2 kejap... ala luangkan masa 2-3 jam sahaja dalam tue.. insyaAllah banyak input yang kami dapat... opss lupa plak, waktu operasi dari jam 9.30 pagi hingga 5.30 petang. harga sebenarnya RM20.00 seorang tetapi kalau ada student kad hanya bayar RM8.00... ermmm murahkan???? ala apa la sangat RM8.00 nak dibandingkan dengan hiburan yang anda luangkan.. sekali sekala otak ni nak juga makanan yg berkhasiat.. so jom kita jelajah bersama. !!!!!!



1 comments:

Assif Aieman berkata...

Alhamdulillah

Catat Ulasan